#اقدامات

کارگاه دانش افزایی سبک زندگی اسلامی ،ایرانی  ویژه خواهران شهرک هوانیروز کرمان با موضوع نقش پدر در تربیت فرزند برگزار گردید

کارگاه دانش افزایی سبک زندگی اسلامی ،ایرانی  ویژه خواهران شهرک هوانیروز کرمان با موضوع نقش پدر در تربیت فرزند برگزار گردید

جانشین حفاظت و اطلاعات  قرارگاه منطقه  ای جنوب شرق نزاجا:

? بر پدر واجب است تا فرزندان خود را شایسته تربیت کند.در زمان معاصر که پدران جهت مسائل اقتصادی بیشترین اوقات خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند نقش مادر در تربیت فرزندان پر رنگ می‌شود وباید با هماهنگی پدر در تربیت فرزندان اهتمام ورزد.
?پدرباید با مدیریت خوب خود خانواده منسجمی را ایجاد کند و مادر نیز با مهر و محبت این کانون را گرم و محبت‌آمیز نماید تا در این زمینه آماده فرزندان پرورش یابند.
?مسجد و هیئات مذهبی در تحکیم افکار و تربیت دینی فرزندان موثر است  زیرا حضور افراد مؤمن و متخلق به اخلاق اسلامی و طرح مسائل دینی ـ مذهبی بهترین زمینه برای تحکیم افکار فرزندان را فراهم می‌سازد.
?هیئات و جلسات مذهبی می‌تواند به صورت ادواری در دهه محرّم، شب‌های قدر و ایّام اعتکاف،ایام فاطمیه و… باشد که بچّه‌ها با این محیط‌ها و جلسات آشنا شوند.
? محیط های مذهبی یک محلّی برای رشد و تعالی و تحوّل در انسان‌ها می باشند. همچنین روضه‌های خانگی سنّتی با وجود محدوده کوچک، تأثیرات عمیقی و منشأ تحولات عظیم در افراد می‌شود.
?در محیط های مذهبی و دینی یاد خدا حاکم است و یاد خدا جزء بالاترین ذکرها و برترین فعّالیّت‌ها و رشد دهنده‌ترین فعّالیّت‌های انسان است.
?حضور کودکان در اماکن مذهبی، به ویژه در نماز جماعت، باید با تشویق و ترغیب همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا